Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 147/156/ГТ, тема за общи приказки

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Някой да има на идея, ако не е от горене на масло , от какво друго може да е пушене на бензинова 147? Пуши стабилно и на газ, и на бензин. Особено на свободна без да мърда като я остава (празни), цял мъгел вдига около себе си, всичко е бяло, не е черно, няма мирис, просто много, много бял дим, както казах - предимно на празни.
    Маслото го следя всяка сутрин и е Ок, няма горене, поне аз така си мисля. Сменяно е преди 2 седмици, Selenia for Alfa 20K.
    Alfa Romeo 156 1.8 SW TS 144hp

    Comment


    • Губи ли се охладителна течност?


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • Когато колегата Ecotronic зададе въпроса за охладителната течност следва смяна на гарнитурата на главата. Лошото е че и в този случай ще излезе прав. Към автора на темата провери дали не надува маркучите на охладителната течност. Може да направиш и СО тест на антифриза. Покаже ли някакво отклонение от нормалното вкарвай колата в сервиз да не те остави колата на пътя някъде. При мен загубата на антифриз с два малки теча и това че го гореше беше около 200-300 мл. на 3-4 седмици. Така че загубата може и да не я забележиш.
        Гост това е човек ,който идва да пие кафе а ти изпива всичката ракия

        Comment


        • Eто и поредния пример при мен.Вчера си смених ангренажния и пистовия ремък с един приятел се справихме за пореден път. Ремъците ми струваха 26 лв с намалението което ползвам. В сервиз ми искаха 30 лв. за ангренажен, 15 лв за пистов ремък и за труд 50 лв. Е как да им ги дам?

          Comment


          • 50 лв труд за ангренажен и пистов ремък са много? За кожодерските "големи вериги" от мошеници съм съгласен, ама тук биеме малко на ганьовщина.


            Comment


            • За TS мотор 50 лв. труд за ангренажен ремък, ако се спазва официалната процедура, си е нормална цена. Ако говорим за 2.0 тя е дори повече от приемлива.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • Факт е, че цената е приемлива за описаните мотори. Колегата не е сложил в подписа си неговата кола каква е и с кой мотор. Но ако има свободно време, сръчен е и има нужните условия - инструменти и подходящо място, защо да не си ги смени сам? Вярно, тук нещата са по-сложни. Преди време ми искаха 50 лв. за смяна на долния тампон на мотора на рено клио. Страхувах се да не ми провисне мотора, бях си намерил канал и дебела дъска за подпиране и т-н. Ами смених го много лесно - 2 болта се развиват и натвиват. За 2 болта - 50 лв- е това си е гавра.
                Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                Comment


                • Идеална цена е 50лева.
                  Особено като се има предвид, че ако си сменяш ремъците сам, пак трябва да ги дадеш тея 50 лева за пети, дето може и да не ти потрябват повече.
                  Хубаво е да имаш и динамометричен ключ, и идикаторен часовник, и райб....
                  156 2.0TS

                  Comment


                  • За какво са ти пети, преди няколко дни някой беше писал, че реже стария ремък през средата и набива новия. Всичко е точно. И излиза тънко, даже за ролки не харчиш пари.


                    Comment


                    • Аз само искам да питам Кой нормален човек си сменя само ангренажа без ролките и водната помпа? Особено за 147 без значение от модела всичко е без пари...

                      Така или иначе е свален капака на ремъка, редно е да се смени всичко...
                      '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
                      Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от LYBRAtor Покажи съобщение
                        Аз само искам да питам Кой нормален човек си сменя само ангренажа без ролките и водната помпа? Особено за 147 без значение от модела всичко е без пари...

                        Така или иначе е свален капака на ремъка, редно е да се смени всичко...
                        Е ми примерно за пет години си направил 20 000 км. Ремъкът е остарял и сменяш само него. На ролки и помпи няма какво да им стане.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • Съгласих се, че е възможен вариант, но давам следния пример.

                          Купувам си през 2016та 147цата от уважаван колега във форума на 74000. Колата идва със сменен ремък и ролки 6 месеца преди покупката в уважаван форумен сервиз. През април 2018та, т.е. 30 месеца по-късно решавам, че все пак от смяната са минали 3г и около 30000км и решавам да сменя ремъка, ролките и водната помпа профилактично, за да съм сигурен, че всичко ще е ОК.

                          Звъня на уважавания форумен сервиз в София, където през 2015та са сменени последно ремъка и ролките. Питам ги дали имат пети за зацепване на 1.6 Еко 105к.с. Отговарят ми 'Не. Нямаме'. Замълчах си и се попитах 'Как по дяволите сте я зацепили навремето?'

                          Купих си пети, разглобих и какво да видя, един зъб избягал.....

                          Идеята е, че сменен или не, никой не може да знае тоя преди него какво е правил, че да сменяме само ремък и да го налагаме по стария със рязане....

                          П.С. симптоми на лошо зацепване нямах, освен леко завишения разход, който отдадох на факта, че колата я подарих на жена и предположих, че в нея е проблемът
                          Last edited by LYBRAtor; d.m.y г., 14:58.
                          '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
                          Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

                          Comment


                          • Купуваш стар таралясник - обслужваш го, ако искаш да спиш спокойно.
                            Нищо, че почти не се срещат обяви в които да не пише "напълно обслужена.... всичко сменено.... качваш се и караш...."


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Тя колата си беш обслужена (аз по хубава и свежа Алфа и изобщо кола) не съм имал. Просто дори форумния сервиз не се оказа гаранция, затова и методът с монтаж на новия по стария ремък ми се вижда куц вариант..
                              '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
                              Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

                              Comment


                              • Аз на дизела смених всичко на над сто хиляди и като ги гледам могат да изкарат още толкова.
                                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                                Comment

                                Working...
                                X